lördag 6 september 2008

..hösten har börjat i Malmö...

Jag har blivit student på Malmö högskola och pluggar kursen Designteori 30 p. Änslänge verkar det som en intressant kurs då jag kommer lära mig djupare om olika designbegrepp. Industridesign, interaktionsdesign, modedesign, arkitektur, grafisk design osv..
Klassen består av ca 35 pers varav det är fyra killar. Hehe.. Lustigt att det alltid är majoritet tjejer i de ämnena jag väljer att läsa.

Vi har lektioner 2-3 ggr i veckan, så jag hoppas verkligen att jag kan skaffa mig ett jobb också. Har sökt på Carlings, skulle gilla det. Diggar stilen.

Håller på att läsa en engelsk bok om 'IDEO; Americas leading Design firm'. Inte det lättaste, eftersom det inte är Engelska A eller B språk + en massa designbegrepp på engelska... ;) Men jag lär mig och det går långsamt framåt!

Ikväll ska jag och min gamla vän Cissi, som också bor här i Malmö, åka till Kristanstad och festa. Det är dags för en Bad Gastein reunion.

Jag ska vara nykter och köra, men jag kommer nog vara så upprymd över att se trubaduren Lars Penis, att jag inte behöver ta något ;).

Haj svajj

Inga kommentarer: