lördag 1 november 2008

Skidfesten Free Radicals på Trädgårn igår...

Alltså igår. Jag hade många underliga möten på Trädgårn igår.
Det var Free Radicalsfest (skidfest med säsongare från överallt) och den nya stora skidfilmen släpptes på big screen. Men vid det läget var nog de flesta av oss runda om fötterna.

Hur som helst. Jag och denne mystiske man "lång, jävligt snygg och mkt välbekant" stog och stirrade in i mina gröna ögon och jag kunde inte släppa blicken ifrån honom heller.. vem fan är han? Jag visste att vi hade ett förflutet. Men inte från vilket liv. Intressant möte. Ingen fick fram ett ord. Han bara står och pekar på mig och ler och tillslut utbrister han:

- Jaa! Har du jobbat på Gatz?
- Ja? Men vem ääär duu?

Han visa sig vara en vanlig STS "elev" som gick en av de välkända reseledarkurserna en av de första veckorna i december 2005. Han var den snygga killen jag faktiskt la märke till bland alla 40 elever.

- Ja, men det är ju duuu!
- Ja, det är jaag!
- Det var dig jag hånglade med över bardisken!

Och vi kramade om varandra i en stor återföreningskram.
Den snubben var som raderat ur mitt liv. Den händelsen var i ett så tidigt skede i min Badgastein säsong så jag inte ägnat en tanke åt det. Men där dök han upp. Och jag lyckades leta fram honom i min hjärnlåda, även om det tog ett jävla tag. Och när jag väl mindes honom, undrade jag hur jag kunde ha glömt helt... det var ju han!

Lustigt bara.

Och nu kommer det väl dröja minst tre år igen tills jag minns o ser honom nästa gång. Haha.

Inga kommentarer: