tisdag 21 juli 2009

D' Schwitz isch do gsie.

I söndags kväll anlände två schweizerflickor till mitt (fortfarande) hem i Lindome. Den ena var min bästa barndomsvän Eva och den andra var hennes skolkramrat Nuria.
De är kör en roadtrip genom norden och det blev ett glatt återseende! Som det brukar bli.

Efter att ha tjötat hela kvällen lång i söndags kväll, drog vi igår till Liseberg. Innan dess åkte vi till Willy's för att handla svensk mat. Själv var jag lyrisk över Eva's medhavda "Farmer" sticks som jag
a-l-l-t-i-d åt i Kindergarten när jag var liten.

På Liseberg köpte vi ett Åkpass och stog alldeles för länge i varje kö och däremellan i spöregn, men fan vad kul vi hade. Varenda jäkel i kön stirrade på oss där vi drog oss igenom på Schweizertyska.

Mina fiiina, fiina solglasögon flög långt åt skogen när vi satt längst upp på Fritt fall. Dom hängde liksom inte med i farten utan stannade där uppe i luften i några sekunder innan de föll till marken.
Men lika lyrisk som över mina Farmersticks var jag när jag kom ner och insåg att de var hela!

På kvällen satte vi på en dvd som jag lyckades vinna. Där satt vi och tittade på en amerikansk film med svensk text och snackade schweizertyska under tiden. Där fick man sätta igång den där nerven i kroppen som gör att man kan göra flera saker samtidigt.

Nu är de påväg till Norge och jag har sovit ut.

Inga kommentarer: