söndag 5 juli 2009

Yo pizza!




Jag har fiskat en makrill i Nösunds vatten. Stackars fisk tänker jag. Ändå gjorde jag det. Jag fiskar den, ber någon annan att fort ta livet av fisken, sedan grillar jag firren. Fy mig.
Nu sitter jag i sommarstugans kök och väntar på att degen till vår hemmagjorda pizza ska jäsa klart.
Jag är ledig i fyra dagar och det är skönt. Men kan ändå inte riktigt slappna av ifall någon på jobbet blir sjuk och jag skulle behöva hoppa in. Inte för att jag måste. Men de räknar med det.

Här ute på ön infinner sig lugnet själv. Och trots att min rastlöshet snart uppenbarar sig så är det skönt med lugn.

Inatt fick jag en rejäl kärleksförklaring av min bästis Majsan på sms. Jag tror hon var mycket full. Men jag tar åt mig, tackar & bugar. ;)

Pizzadags!

1 kommentar:

Majsan sa...

Hahahaa.. jo, jag var mkt full! Jissus, men jag menade vartenda ord! ;) puss