måndag 17 augusti 2009

Jahopp, då var man igång igen...

Idag undrade en kund på jobbet vilka viner som inte har tillsatsen sylfit i sig.
Jag var påväg att ringa kundtjänt när min kollega Carina stog brevid mig och höll på att omformulera ordet hela tiden. Eftersom jag var osäker på hur man uttalade denna jävla tillsats så blev det såhär:
- Hej, jag heter Malin och ringer från Systembolaget i Kållered. Jag undrar vilka viner som inte innehåller tillsatsen syfilis?

... och dääär la sig min kollega Carina på golvet ja och fick knappt luft av skratt...
Jag började också skratta men förstog inte riktigt vad jag hade sagt fel och fortsatte artigt att snacka. Tanten på kundtjänst hörde väl antagligen att mina kollegor rasade samman i bakgrunden.
När jag lade på ropade Carina.
- Men Malin, det är ju en könssjukdom!

"Jaaaa, så vilka viner innehåller egentligen inte den så kallade tillsatsen syfilis? Hmmm..."

Den kommer dom leva länge på...

1 kommentar:

Jessica sa...

Aahaha, Malin du förvånar då mig med jämna mellanrum. Så jäkla klockrent. Syfilis. Hihi, att det kan bli så fel. Du är så skön! ;)