fredag 8 januari 2010

Ganska nöjd. Fast med lite suktan.

Julen: Den var bra i år. Faktiskt riktigt mysig och även ganska julig. Eftersom jag har en förmåga att jämföra mina jular med den amerikanska Christmas-in-NewYork-filmen och åka skridskor på Rocketfeller Center, brukar mina jular ligga i lä.
Men i år kom brorsan från Norge med fruga och hela packetet (alltså barn). Därför hade vi en jultomte som förgyllde vår kväll. Tomten gav nog mest effekt på mig. Vi har bara tomte varannat år (pga att vi har ungar vartannat år). Därför planerar jag redan nu att nästa jul befinna mig utomlands. Ingen tomte = ingen jul hemma.

Annars har jag spenderat den mesta tiden av jullovet på Systembolaget. Alltså jobbandes.
Skoluppgiften som skulle vara klar idag (med andra ord klar under jullovet) är klar och jag tog tillsist tag i det. Tråkig uppgift må jag säga. But done is done.
Nu slappar jag de sista dagarna innan skolan drar igång igen med säkerligen full fart.

Träningen är igång igen (den har iofs vart igång hela tiden, men däremot syndade jag med godis under jul såklart) och jag längtar och suktar ganska rejält efter skidsemester i alperna! Om mina planer går i lås, är jag där om 6 veckor. Något att se fram emot!

Jag trivs, ensam i min lya. Jag känner mig stark på egen hand. Skön känsla! Och nöjd är jag med träning, plugg och vardagen rullar på. I need no man. I want no man. Jag skulle ju inte tacka nej till Han med stort H. Men han finns inte här just nu.
Därför är jag göööörnöjd som det är.

Nä, nu ryker det från ugnen. Den jävla ugnen ska kastas ut. Innan den förkolnar min fina lägenhet!! Grr.

Inga kommentarer: