söndag 9 november 2008

Sånt är liiivet!

Jag har fått en uppgift på danska, eller så är det norska. Men i vilket fall så förstår jag inte vad föreläsaren menar.
Sånt får man ta när man pluggar i Malmö, som typ är danskt... Jag tackar gud att kursböckerna inte är på danska, då vore det totalt kört för Malin Svensson.

Helgen har jag spenderat i Malmö. Igår kom Maria från Götet på besök och vi hade ett mycket nice dygn. Shopping i stan och matlagning på kvällen.

Det är totally slut med Marcus nu och det känns väl rätt okay ändå trots allt, även om det är lite konstigt och såklart lite sorgligt. Men vi är bra vänner fortfarande och jag bor kvar här nere tills min kurs är slut. So it's okay. Vi hade ett bra år ihop. Men sen blev det stopp helt enkelt. Han är en bra person, den skåningen. Men sånt är livet.

Jag ska jobba helgerna i Götet framöver, som säljare och i kassa på Expert. Så nu blire rent av pendlande. Nästnästa helg ska jag på guide-utbildning i Hemsedal också, så det ser jag mycket fram emot!

Det var min uppdatering det.

Inga kommentarer: