tisdag 20 januari 2009

Hemsedal och annat shit

Citat av Johan Tengberg:
-"Du är sannerligen en kvinna av rang, jag har sett dej när du skjuter ekorrar med musen laddad med ekollon."

Idag har jag vart på lägenhetsvisning i övre Krokslätt, gränsen till Johanneberg. Sååå fin lya, jag vill ha!
Men men, får se hu detta går. Det handlar ju om en bunt pengar :-(.

Kom hem från en guidning i Hemsedal i söndags natt. Det gick faktiskt mycket bra! Hade dock rätt tråkiga gäster med mig denna gången. Jo, de gillade ju inte afterski! Hur kan man inte gilla afterski? Jag lever för afterski!

Bussen skulle gå från backen 15.45. Så jag skulle hinna med två öl och lite go stämning iallafall 45 minuter denna eftermiddag. MEN - 15.15 ringer busschaffören och säger att alla är redan på bussen, förutom jag då... guiden.
Så i samma minut som ölen skall sättas mot munnen och bandet börjar spela sin försa låt och folket börjar dansa pjäxdansen var dte bara att ställa ner den förbannade öljäveln och tacka för mig. Det sved i hela mig och jag kan definitivt lova att jag aldrig lämnat en afterski under denna tidpunkt innan. Grr! Men men, bara att sköta sitt jobb.

Bussen satt fast 1,5 timma i Oslos snöstorm och vi var inte hemma förrän 03. Men skidor har åkts och jag har hoppat i parken. Som jag bevisade för resten, jag är bra på att hoppa, men inte på att landa.

Nästa onsdag ska jag gadda mig. Yes.

Inga kommentarer: